Weggevertjes op de beurs

Je hebt het vast wel eens op de beurs gezien. Een bedrijf met een prima stand, keurig gekleed maar geen enkele bezoeker in de stand met interesse in het product. Dat schiet natuurlijk niet op en dus zal je hier actief aan moeten meewerken. Het aanspreken van bezoekers aan de beurs is hiermee de basis maar vaak vinden mensen het lastig om dit te doen. Gedurende het gehele beursproces zijn er momenten waarop je iets aan je klant kunt weggeven. Dit zorgt voor gesprekstof maar ook voor herhaling van je naam op het moment dat de klant je folders en andere give-aways bekijkt wanneer hij weer thuis of op kantoor is. Een paar tips.

Flyers bedrukken

Een zeer goedkope manier om iets aan je klant te overhandigen is het weggeven van een flyertje. Een paar duizend flyers op A5 formaat dubbelzijdig geprint kost slechts een paar tientjes tegenwoordig. Op het moment dat een bezoekers langs je stand loopt en “naar binnen” kijkt overhandig hem dan een flyer. Je hebt nu de interesse gewekt en je kunt het gesprek aan gaan. Geef een algemene flyer over wat je doet en wie je bent. Daarnaast is het verstandig om specifieke flyers te drukken die over losse onderdelen van je bedrijf gaan, dit kunnen producten of diensten zijn die je verkoopt. Zet deze in standaardjes neer op de juiste plekken in de stand. Handig voor de klant wanneer ze op een later tijdstip meer informatie zoeken.

Pepermuntjes en pennen

Wat het altijd goed doet is een bak waar je bezoekers zelf iets uit kunnen pakken. Doe dit uiteraard met niet al te dure producten. Denk hierbij aan pepermuntjes of andere snoepjes of de oude vertrouwde balpen. Dit soort producten kun je goedkoop laten bedrukken met je eigen logo erop en laten je naam vervolgens vaker ongemerkt aan je klant zien op het moment dat ze een snoepje pakken of de pen even nodig hebben. Herhaling is in deze erg belangrijk.

Geef iets moois weg

Afhankelijk van je budget kan je overwegen om echt een mooi product met je logo erop weg te geven aan bezoekers die serieuze interesse in je bedrijf hebben getoond en waarvan je het idee hebt dat er in de toekomst zaken mee gedaan kunnen worden. Dit zijn uiteraard de pareltjes op de beurs waar je het allemaal voor doet, geef deze bezoekers ook dit gevoel. Denk hierbij aan een mooi pot met snoep, een rugtas, een fel gekleurde powerbank of een flesje wijn. Natuurlijk stuk voor stuk bedrukt met jouw bedrijfslogo. Laten we eerlijk zijn, wat is nu een paar Euro voor een presentje t.o.v. een goede potentiële klant voor het leven.