Promoten van je beursdeelname

Op het moment dat je besloten hebt om deel te nemen aan beurs komt er van alles op je af. Zo moet je denken aan je stand, je uitingen, personeel, etc… Het belangrijkste hebben we het nog niet over gehad, dit is namelijk het promoten van je beursdeelname. Dit klinkt makkelijker dan het is, daarom hebben we een aantal tips voor je beschreven die je kunt gebruiken bij de promotie. Wellicht dat niet alle tips voor iedereen van toepassing zijn maar in grote lijnen zul je de meeste wel kunnen gebruiken.

Nodig je klanten per telefoon uit

Niet is zo goed als persoonlijk klantcontact. Het is daarom goed om je bestaande klanten op te bellen en te vertellen over de deelname aan de beurs. Vertel ze een beetje over je plannen van de beurs en dat je het leuk lijkt om een kop koffie te drinken op je stand. Het is belangrijk om je huidige klanten niet te vergeten uit te nodigen, richt je niet alleen maar op “new business”. Ieder klantcontact is er één en wanneer je bestaande klanten bij je stand staan is dit mooie traffic en maakt het andere bezoekers wellicht nieuwsgierig.

Stuur flyers naar potentiele klanten

We snappen dat je niet iedereen persoonlijk kunt bellen om ze uit te nodigen. Daarom is het een goed idee om flyers te laten drukken (dit kost bijna niets tegenwoordig). Vervolgens stuur je deze naar een grote groep potentiele klanten. Soms is het mogelijk om als standhouder gratis kaartjes voor de beurs te bemachtigen, je zou deze kunnen weggeven aan de eerste mensen die zich aanmelden n.a.v. de flyer. Op deze manier maak je de drempel wat lager om naar de beurs te gaan.

Mailing versturen

Het versturen van een elektronische mailing (gewoon een mailtje) is een hele laagdrempelige manier om je klant te benaderen. Het kost niks, is snel te realiseren maar zal ook door veel minder mensen gelezen worden. Toch is het een manier die zeker niet mag ontbreken in het lijstje van de promoties.

Social media

Nog een heel belangrijk onderdeel is social media. Je kunt gerust meerdere posts op social media wijden aan je beursdeelname. Je zou er eventueel wat advertenties aan toe kunnen voegen op bijvoorbeeld Linkedin of Facebook, dit is net een beetje afhankelijk van wie je doelgroep is. Vergeet ook niet om het op je website of een blog-post te vermelden.

Herhaling

Wanneer je meerdere van bovenstaande manieren doet heb je de meeste kans de aandacht te trekken en maar je ook de meeste kans dat ze langs zullen komen. Een telefoontje, een flyer per post en ook nog eens een mailtje zijn doeltreffende manieren om je klant te bereiken. Herhaling zorgt er voor dat mensen je naam voorbij zien komen en je hierdoor ook onthouden.