LED-scherm in de beursstand

Tegenwoordig moet je veel doen om een beetje op te vallen in de beurswereld. Waar het een paar jaar geleden nog heel bijzonder wat wanneer je met een paar contour gesneden stickers de aankleding van je stand kon fixen ga je het daar tegenwoordig echt niet meer mee redden. Het visuele aspect is heel belangrijk geworden, dat is ook de reden waardoor je volledige full-color prints langs de volledige wanden van de stand ziet. De volgende stap in visueel onderscheiden zullen de prachtige led-schermen zijn die mooi in je stand kunnen worden geïntegreerd.

Kopen of huren

LED-schermen zijn echt nog steeds erg aan de prijs. Wanneer je vaak op een beurs staat kan het financieel voordeliger zijn om een scherm te kopen maar over het algemeen is het voor de meeste organisaties goedkoper om een led-scherm te huren. Je stand is niet altijd hetzelfde waardoor het formaat van het scherm ook nog wel eens zou kunnen verschillen. Prijzen voor het huren van een scherm kunnen behoorlijk verschillen. Soms zit transport en installatie inbegrepen en soms ook weer niet. Let goed op wat inbegrepen zit en niet, het kan zijn dat de op het eerste oog goedkoopste aanbieder dat in de praktijk helemaal niet is.

Hoe moet je het scherm in je stand verwerken

Het is helemaal afhankelijk van je stand om te zeggen hoe je het scherm het beste kunt verwerken. De één heeft het scherm op een staander gemonteerd en staat daardoor los op de grond terwijl de ander het netjes in de wanden van de stand geïntegreerd heeft. Voor beide is iets te zeggen. Wanneer je scherm los staat kan je het makkelijk op de meest gunstige plek zetten zodat deze goed opvalt. Nadeel is dat je kabels moet wegwerken. Het scherm moet toch stroom en vaak een verbinding met een computer hebben hoewel het ook vaak met een USB-stick lukt. Het voordeel van een scherm in de wand is dat je geen kabels hebt lopen en je de wand op een effectieve manier gebruikt. Nadeel is dat je moet oppassen wat je voor je wanden plaatst.

Het grote voordeel van een LED-scherm

Het grootste voordeel van een LED-scherm is dat je er een enorme hoop informatie op kwijt kunt die je anders op een hele andere manier moet overbrengen. Daarnaast is het natuurlijk een belangrijke eyecatcher van je stand. Het maakt mensen nieuwsgierig en zorgt voor traffic in je beursstand. Gebruik regelmatig felle kleuren in je show op je scherm, hierdoor trek je extra aandacht.